túrák

A Sötétség a Depresszió alatt egy kerékpáros Zen by Bike-t keresi

SCP-093 Red Sea Object | Euclid | portal / extradimensional scp (December 2018).

Anonim

Úgy döntöttünk, hogy a buddhista zarándoklatot minél jobban követjük. Nem fogtuk volna elütni mind a 88 templomot - ez túl sok városi lovaglással járna, hogy élvezetessé váljon -, de ragaszkodhatnánk az általános útvonalhoz, a legjobb utakat a kerékpározás és a kitérő utak megtételére, hogy érdemes meglátogatni a templomokat. Eric Romney ezután menyasszonya (most felesége), Soco Kitamura, támogatni fogja nekünk. A barátnőm, Eric Smith, a radiológus negyvenes éveiben tagolódna, és szeretné kiterjeszteni Japán megértését. Várakozással tekintek egy olyan élményre, amely magammal késztetne, segíteni a démonok néhány exorcisálásában. És a nyugati hatalmak viszonylag érintetlen helyén való lovaglás olyan távol állt az életemből, amennyit el tudtam képzelni.

De ez októberben történt. Mire az utazás áprilisban megfordult, a helyzet sürgetőbbé vált. A házasságom szétesett. Még a gyógyszer segítségével is nagyon nyomasztó és csalódott voltam, hogy álmodjak egy olyan életről, amelyben szenvedni fogok. A pokol, mint kerékpáros, úgy érezte, hogy éppen ellentétes a dologgal, amit olyan keményen dolgoztam, hogy elfogadja, magáévá tegye magát. De örülnék a megvilágosodásnak, ha ez adna nekem megoldást a családi kapcsolatok jobb kapcsolatára. Olyan egyszerű harmóniát éreztem, amennyire mindannyian négyen egy kanapén feküdtünk. Kíváncsi voltam, vajon túl sok lenne-e kérdezni, vagy túl sokat kérdezősködni, és nem tudtam eldönteni, hogy melyik válasz inkább nyomasztó. De még nem voltam kész lemondani. Válaszokra volt szükségem. Miért nem tudnánk a feleségemmel és én megérinteni egymást? Miért érdemes tárgyalni a fiúkat? Miért kellett az ostya idejeként ostromolni? Lehetséges-e valamit rögzíteni?

Kiléptem Japánba, remélve, hogy legalább egy nap szétválaszthatja a csoportot, elveszett a napsugárzással. Ez úgy érezte, hogy valószínűleg valamilyen epifania. Talán naiv volt számomra, hogy egy nehéz kerékpáros túra adna ilyen tisztaságot. De az életemben meghozott minden nagy döntésem jött hozzám, ahogy pedáltam.

Megadás

- A kibaszott térképen vagyunk.

Eric Romney ezt a nevetéssel nevetve sugallja, ami egyenlő részeket sugall és csodálkozik.

Az út, amelyen vagyunk, továbbra is kígyózó hangon folytatódik, amíg el nem tűnik. Balunkra egy újabb úton egy meglepő pályán lőni kezdünk. Legfeljebb nyolc láb széles, és nem létezik Eric GPS-jén vagy japán térképén.

Shikoku olyan hely, ahol valaki véletlenül vagy szándékosan elveszhet. Ahhoz, hogy navigálhasson, Ericnek két különböző okostelefon-térkép alkalmazást kellett használnia: a GPS a Soco által vezérelt követő járműben és egy térképkönyv - a japán megfelelője a Thomas Guide-nak.Még ez a módszer sem bolondbiztos volt. Bár a japánok nagyobb utakat adnak autópályáknak és nagyobb utcákat neveznek, mintha a kormány megtalálta volna az ország minden utcáján túlságosan zavaró és lemondó kilátást. A hegyekben olyan utakra indulnánk, amelyek egyszerűen nem léteztek a térképünk valamelyikén, amelyek más utakhoz kapcsolódtak, amelyek nem jelentek meg. (Később azonban azt találtam, hogy megjelentek a Strava-on.) A tetejére minden, az egyetlen angol, amit Shikoku néven láttam, a telefonomon, a számítógépemen, vagy a könyvben, amit hoztam.

A hatás gyengeséges volt. Nem volt segítség a navigációra, és minden kommunikációt nekem kellett lefordítani. Mindenkire támaszkodnom kellett másokon kívül pedálozás nélkül. Végül úgy döntöttem, hogy lemondok a sebezhetőségemről - úgy éreztem, hogy a buddhista utazásom része.

Szóval nevetek, ahogy felmérjük a lehetőségeinket. Úgy tűnik, az egyetlen megfelelő válasz. Megvan a vicces érzésem, hogy a meredek út a mi sokunk.

"Igen, azt hiszem, hogy elvisz minket a városba, ahol szállodánk van" - erősíti meg Eric.

Az utazás első négy napján napi mintát alakítottunk ki a síkságon, tengerparti utakon a városokból és a sziget belsejébe. Ott a hegyek felemelkedtek és drámával esettek, és mély zöldségűek voltak, nedvességgel borított csúcsok. Tudni fogjuk, hogy közeledünk a hegyekhez, amikor az utak elkezdenek nagyon kicsire lenni. A hüvelykujj, amikor elkezdtem élni, az volt, hogy mihelyt valami nyolc láb szélesre fordultunk, a valódi hegymászás hamarosan megkezdődött. A kétsávos utak soha nem tűntek meredekebbnek, mint nyolc százaléknak, de amikor az út szélén egy SUV-szel megdőlt, az összes fogadás leállt; a feszített sífutás, a bambusz vagy a fenyőerdő függönyös volt. Eric Smith helyesen leírta: "Európában a legígéretesebb utat választja. Japánban a leginkább hasonlít a közeli közlekedőútra.

Amint követjük Eric érzését, felöltöm a bal oldali védőkorlátot (az útfelhasználás fordított, ami az USA-ban van). Örökzöld erdő emelkedik körülöttünk. Az ég a repülőgép szürke, a levegő nedves, mint a kutya nyelve.

A tetején pihenünk és szendvicset szendvicsekre és Cokes-re, majd cipeljük az eredetre. Több mint 1000 métert adunk fel mindössze két mérföldre, és elveszítem a kapcsolók számát. Az egész utat meglátom, és az autók és a teherautók számára, mint a hegyi meredek falak, úgy néz ki, hogy Eric eltűnik az alatta lévő ködbe.

Erõsebbek, mint én

Ötödik napunk esik. Útvonalunk átszakad a sziget délnyugati csúcsán, és eljut minket a legtávolabbi területre, ahol találkozni fogunk. Az állatoknak vagy az embereknek nem jelei vannak a gazdaságok - nem füst keletkezik a kéményekből, nincs áramvonal.

Miután több mint négy órán át lovagoltak a keskeny utakon és egy 26 mérföldes emelkedést, mindannyian kétségbeesettünk, hogy kijutunk nedves csomagjainkból. Végső származásunk Uwajima városába vezet.

Az esőben lefelé eső emberek megrémítik. De a legszellemesebb élményeim vannak, miközben egy kerékpárt vezetek egy nedves úton. Aranyos versenyautó-pilóta Ayrton Senna egyszer azt mondta, hogy "látta az Istent", miközben az esőben versenyez. Ezen a hosszú utat a szállodánál is úgy érezzem, nagyobb erők vezérlik, mint én, mintha természetfeletti intuícióm lenne a határaimra. Felhúzzam a fejem, hogy az eső el ne essen a szememből, de a vállam ellazult. Van értelme, hogy pontosan tudom, mit tegyek. A hideg ellenére Uwajima-ban érzem magam.

A ryokanban (egy hagyományos japán hotelben) élvezhetjük azt a szokványos gyakorlatot, amely az esőben végződő túrákra vált: egy áztat egy onsenben vagy egy nyilvános fürdőházban. Az amerikai jazz az onsen hangzása, és az öltözőhöz sétálunk a swing hangjára. (Japánban soha nem hallottam koto zenét.) Aznap éjjel a bambusz szőnyegeken futó futókon alszunk. Álmodtam a halakról és a kanji karakterekről, amelyek a japán ábécét képviselik.

Másnap reggel egy hagyományos reggelit szolgálunk fel rizs, kétszínű harisnyatartó zöldségekkel és pácolt zöldségekkel, tintahalral és egy egész haljal, amely úgy tűnik, mintha egyetlen pillantást vetne rám. Arra gondolok, hogy Shana nélkül fogja táplálni a fiúkat. Úgy érzem, hogy állandóan megpróbálok utazni, aztán bűnösnek érzem magam, hogy nem vagyok velük. Irónia van arra, hogy egy családot elhagyni, mint spirituális küldetést, hogy jobb szülővé válj.

A japán reggeli nem lehet több, mint 800 kalória, ami biztosan nem elegendő ahhoz, hogy öt órás lovagolást kapjak, így a városba vezető úton részt veszünk a rituális gyakorlatnak: egy Lawson kisboltban, Cokesben, kis csokoládéval töltött zsemle, sütemények, hínárral burkolt rizs sütemények és halszendvicsek fehér kenyéren, amelyről a kéreget levágták.

A nap vége felé megközelítjük az 58-as templomot, amely egy aprócska gerincen helyezkedik el, egy sziklás csikk végén. Mindig könnyű volt megmondani, mikor közeledtünk egy másik templomhoz a zarándoklaton. Elkezdtük látni henro fehér ruhában viselt, széles kúpos kalapot (a neve sugegasa ), és hordozó fából készült botok ( kongōtsue ). Egy számmal ellátott jelzés jelezné a kiiktatást.

Az 58-as templom felé vezető úton a domboldalon lazán húzódik, de ebben a pontban nem tudok többet tenni, mint a legalacsonyabb felszerelésemre, a nyeregbe és a pedálokra. Az út minden egyes kanyarban fokozatosan meredekebbé válik, amíg a templom előtti falszerű tetővel találkozom, amely kényszerít bennem, hogy ne álljatok alá.

A templomnál megbotlottam, és ülök az első asztalon, amit találok. Kint, tucatnyi apró kőfaragás teraszt tilt a domboldalon, mint a gyalogos-magas síremlékek, amelyek mindegyiket egy másik szerzetes emlékére emelték. Cseresznye virágok esik le egy fáról egy szobra Kūkai, a szerzetes, aki alapította a zarándoklat. Annak ellenére, hogy a nyakam és a vállam túl sok mérföldet töltött a cseppekben, és azokat a lábakat, amelyek a nem reagáló pont felé vezetnek, nyugodtnak érzem magam.

A Moss súrlódása

A kerékpárnak a térképen és az esővel takarott hegyeken történő lovagolása nem a "legtöbb ember számára" szórakoztató tevékenység ötlete. Úgy értem, ki csinálja? Miután több mint egy órát töltöttünk, hogy közel 3000 méterre emelkedjünk, átmegyünk Takanawa-san csúcsán, Matsuyama városán kívül, és újabb úton, név nélkül.

Ez a hét, és bár nem tudom megérteni az okot, a mai úton felmászó utak viszonylag jól burkoltak és tisztaek, de a lejtõket fenyõfenyõvel borítják és sportolnak egy zöld sávot a középen, mint egy megrémült verseny csík. Az ereszkedést megelőzően Eric Smith megfigyelte, hogy a mohák súrlódási együtthatója nulla. Noha a forgalomból kiderült néhány kacsa, ami javítja a vontatási esélyünket, emlékeztetőt jelent arra is, hogy előreláthatjuk egy autó vagy teherautó jelenlétét.

A gyakorlati eredmény az, hogy leereszkedem egy meredek hegyi útra, amely alig elég széles a Soco Land Cruiser-nél, egy nedves aszfalt csík ritkán több mint 14 centiméteren keresztül a kanyarok előre megjósolhatatlan kanyarjai között. Nem érzem magam biztonságban a váltás nyomvonalát, hacsak nem látok száz métert felfelé az úton, ami csak egy maroknyi idő alatt jelentkezik öt mérföldes süllyedés alatt. A manőver megköveteli, hogy egyenesen egy kereszteződéssel lőjek le a kerékpárral, mint egy zászlórúd, úgyhogy nem kockáztathatom ki a csúszkát. Minden alkalommal, amikor elég ideges lesz ahhoz, hogy öntudatos legyen, tudatában legyenek a csepp kezeimnek, hogyan ülök a nyeregben. Ha a hátsó kerék olyan enyhén csúszik, akkor adrenalin ad nekem olyan élesen, hogy az egész testem rázza. Mintha ez nem volna elég, emlékeztetnem kell magamra, hogy minden alkalommal, amikor vak befordulásba megyek, egy nyolc lábnyi út kanyargása körül egy hat lábnyi széles gép lesz. Eric Romney, aki csúcspontjában eléggé tehetséges volt, mint versenyző, hogy megkapja a szerződést a profi csapatokkal, hatodik értelme van a közeledő járműveknek és a vontatásnak. A lejtőkbe gördül, olyan magabiztossággal, amelyet a magam által ismert utakon tartanak.

Van spirituális gyakorlatod?

Ez az.

Milyen imádság ez, azt nem mondhatom. És mégis itt vagyok, elég lassan kell lenni ahhoz, hogy körültekintőek legyenek, és elég gyorsan, hogy az agyamat a jelenben tartsam.

Mi másnak kell lennie

A 75-es templom felé vezető út gyengén burkolt és meredekebb, mint néhány túraútvonal. Felfelé hajlik, amíg csak kicsit gyorsabban haladok, mint a henro előtt. Egy kis csengő lóg a csomagjából, és minden lépéssel csilingel. Lépjünk, jingle, step, jingle.

Ez meghúzta volna az anyákat. Soha nem fogok keresztülmenni egy hónapos látomásos küldetésen, egy csengővel minden lépésben. Oly sok ember, akit ismerek, bevittem, sétálgattam, vagy lovagoltam a nyugalomért, hogy elméink el tudnak járni. De amikor a henro jár, sohasem csendes. A harang célja, hogy a zarándok figyelmét a jelenben tartsa. Ahhoz, hogy ezzel a csengővel éljen, elfogadja a körülötted lévő világot. Arra gondolok, hogy mit jelent egy olyan elmélkedés, ami nem vándorol. Ellentétben a henróval, aki nem igényli, hogy világa más legyen, hogy békében legyen, folyamatosan megpróbálom megváltoztatni a körülményeimet - a dolgokat formálisabbá, szervezettebbé téve - a béke megtalálásához. De a henro számára a csengő végtelenül zen; Soha nincs olyan pont, amikor el kell állítani. Ez egyfajta nyugalom, amit kétségbeesetten érzek.

Néhány nappal később, az utazás vége felé, egy újabb eső esőben a hegyekben, az Aikuchi Pass-on haladunk. A hideg és a nedves kombináció számolt be velem, és lassabban haladok a mászásokon, de egyre gyorsabban csökken, ahogy magabiztosabb vagyok.

Egy esélyt szeretnék egyedül lenni, tehát amikor a két Erics bejelenti, hogy be fognak jönni a járműbe, magam is magam maradok.

A legszűkebb utakon kívül tudok lazulni, lendíteni egy festékes vonalról a másikra, ahogy a csúcs fordul. A kanyarok felé hajlóan elegendő a felsőtestem, hogy enyhítse a folyamatban lévő torkolást. A Buddhának idézetét tartom: "Adj, még akkor is, ha csak egy kicsit."

Megállok az alján, és várakozás, leeresztés. A kerékpározás megtanította nekem, hogy rejtett tartalékaim vannak -, hogy majdnem mindig többet tudok rávenni, mint amit felismerek. A hideg és nedves helyen ott állva emlékeztet arra, milyen erőfeszítést igényel a családom tőlem, bármennyire is hibás lehetek. Még akkor is, ha az energiám és a türelem a határaimra feszül, egy kicsit mélyebbre kell ásnom - az én kedvéért, mint az övéknek. Évek múlva az extra munkaerő lehet a különbség a béke és a bűnbánat között.

Hamarosan az autó felhúzódik, és Eric Romney azt mondja nekem, van egy onsen az úton. Utána ülök, amilyen gyorsan csak tudok menni - ez kb. 15 mph.

Késő nap, amikor befejeztük áztatásunkat, és hideg. Senki sem vitatja, amikor Soco bejelenti, hogy el fog szállni minket a 88-as templomba, az utolsóba az útra. A kocsiban röviden engedem magamnak valami csalódást, hogy nem kerékpárral érkeztem meg, hogy még nem láttam mind a 88 templomot. De van egy lecke arról, hogy elfoglalja a körülményemet pontosan úgy, ahogy van: Univerzálisan, ami másnak kell lennie, bennem van, és nem kívülről.

A Path I Choose

Utolsó napunk során az útunk felöleli a partot. Egy óra múlva meg a hideg és a nedves. A testem elég volt. Lelassítok, és egyszerűen csak arra a helyre szeretnék nézni, ahova átmegyek. Egy hullámtörést nézek egy mólón.

A "szelíd" szó lebeg az eszembe. Szeretem a szelídséget. Most szeretném magamnak lenni, de szeretnék lenni kedvesen másokkal. Ez a változás, amit magamban keresek. Vannak pillanatok a gyermekeimmel, amikor a frusztrációim haragba fulladnak, és az idősebb fiam a félelem pillantását villan. Ha látta, hogy a szeme tágra nyílt és az arca szorosan húzódik el, akkor kevésbé gondolok magamra. Még mindig ártatlan. Az a kedvesség, amelyet szeretnék elérni, elpusztítaná az ilyen pillanatokat a jelenünktől és a jövőnkről. Ez a fajta kegyelem számomra a szellem evolúciójának jele.

Amikor elképzeltem ezt az utazást, azt hittem, hogy új irányba megy. Ahogy a hullámok továbbra is a sziklák fölé csobognak, rájöttem, hogy a véletlenszerű epiphamok felajánlása mellett az utazásom nem segített elérni az általam keresett felbontást. A növekedés, amit el kell érnem, csak akkor lesz megtörténni, amikor hazaérkezek, hogy szembenézzen a fiúk között a legfrissebb "add-me-my-toy" slugfest között. Mint a pedálozás, dolgoznom kell rajta. És még akkor sem tudom ellenőrizni az eredményt.

Befejeztem a rést a barátaimnak. A vállam fáj, de menedéket találok a tervezetben. Nirvana továbbra is elárul engem. A szenvedés továbbra is az életem része lesz. De a gyermekeim iránti elkötelezettségem azt jelenti, hogy a nagyobb béke felé fogok dolgozni. A Wellbutrin-t, a légzésgyakorlatokat, a pszichiáterrel való találkozókat fogom ragaszkodni. Megmenti a házasságomat? Nem tudom. Csak biztos vagyok az általam választott útról.

Úgy vélem, egy idézet a Buddhából, amelyet évek óta ismertem. Mindkettővel és reménnyel tölt el. "Senki sem menti meg, csak magunkat."