tour de france

Madeleine, Jens és én

Órgano Cavaillé-Coll año1846 La Madeleine París-Tu es petra H.Mulet- Liudmila Matsyura. (December 2018).

Anonim

Solières-Sardières, Franciaország:

Jens Voigt egy nappal a Tour de France után írt nekem ezeket a szavakat: Bárcsak látnám, hogy bántani akarsz! Nagy mosoly! És így volt a rövid csere, hogy megtettem a vakmerő ígéretet, hogy felmászik a Madeleine Pass, az egyik a Tour mitikus emelkedik és része a kurzus 2010-ben. Én ezt "Jens tiszteletére", a peloton öregedő strongman és a kerékpáros versenyző diaristája az idei versenyen.

Az 1, 996 méteres tengerszint feletti magasságban a Madeleine Pass félt elsősorban hosszúsága miatt, mivel több mint 25 kilométerre emelkedik. A Tour de France kerékpáros vagy jól képzett amatőr számára a Madeleine-járatot mindig tiszteletben tartják. De a túlképzett, alulképzett fitnesz kerékpárosokért, amit eddig tettem, egy ilyen erőfeszítést egyszerűen csak egy kicsit őrültnek lehet leírni.

Így pénteken augusztus 13-án egy kis baráti társasággal találkoztam a La Lechere útkereszteződésén, és gondolkodtunk a feladatról. Három héttel korábban visszaadtam a Tour de France autóbérlőt. Ez volt az én 21 éves jelentésem a Touron, és néhány millimétert vettünk fel. "Nem is rossz" - mondta az Avis autókölcsönzője, amikor átadtam neki a kulcsokat Párizsban. "Nem rossz?" Gondoltam magamban. "Sajnálatos, hogy mindazt a kilométert a Volvo kocsim kereke mögé töltötte, és senki sem töltötte el."

De a Tour lefedése mellett ez az egyik figyelemreméltó paradoxon: miközben a világ egyik leginkább illeszkedő sportolóként jelentkezik, a legmagasabb dicsőséges utakon és hegyi járatokon a világ csúcsán lovagolva, ön maga elveszíti az állapotot és súlyt szerezve minden nap színpadán.

Ennek eredményeképpen minden túra után következő hétfőn elkezdődöm azzal, amit "Bilko őrmester Post-Tour Training Programja" -nak hívtam, egyfajta önmaga által okozott ütközéses kurzus, hogy visszanyerjem az edzésen elvesztett edzést. De ebben az évben, különféle okok miatt, nem tudtam ciklálni semmilyen következetességgel a túrát követő napokon. Mindazonáltal én már elköteleztem magam egy hetes kerékpározással az Alpok Maurienne-völgyében Jerome Furbeyre barátommal, aki a Rolosports Cycling Vacations (www.rolosports.com) tulajdonosa és irányítója.

- Nagyszerű lesz - mondta telefonon. - Fel tudjuk mászni a Galibier, az Iseran, a Telegraphe, te nevezzük.

Rettenetesen együtt mentem vele, tudva, hogy nem vagyok képes arra, hogy megemésztse ezt a félelmetes hegyi menüt. Mégis, ott volt az ígéret, amit Jensnek tettem. És ahogy egy bizonyos Elwood Blues egyszer azt mondta Jake-nak: "Isten küldetésén voltam."

Először találkoztam Jens Voigttal 1998-ban, és azonnal kivesszük. De akkor a legtöbb ember akkor jár, amikor a 38 éves német, akinek a személye olyan szavakat definiál, mint a "kedves". Az utóbbi években Berlinben kerestem fel a különböző beszámolási funkciókat. De amikor megkértem, hogy tegye meg a kerékpáros biciklizési naplót a 2010-es túra során, mélyreható pillantást vethetek arra, hogy mi hajtja ezt a fáradhatatlan csapatmunkát. Minden este beszélgettünk, amikor a masszázsasztalon volt, és elmesélte a napot a Biciklizni olvasó olvasóinak. Mondanom sem kell, hogy azonnal az egyik legkedveltebb oszlopunk lett.

Az egyik olyan szakasz, amely engem leginkább benyomult, a kilencedik színpadra érkezett Saint-Jean-de-Maurienne-hez. Ezen a napon Alberto Contador és Andy Schleck, a Voigt csapattársa, először veszítették el riválisaikat a versenyen. A célon Schleck átvette a sárga vezetői mezt. De Voigt kulcsszerepet játszott. Nem egy hegymászó, Voigt mégis bejutott a napi korai szünetre, és félúton feljebb tartotta a Madeleine Pass-ot, a nap végső mászását. Aztán abbahagyta, és várta, hogy Schleck csatlakozzon hozzá. Egyszer együtt, Voigt egyszerűen kikerült a luxemburgi csapattársa elé. Végül megrepedt a csúcstalálkozón a legmeredekebb emelkedőkön, és végül a 12. helyen végzett a nap két percében a csapatvezető mögött.

Ahogy beszéltünk azon az éjszakán, Voigt elégedetten beszélt a jól elvégzett munkához, elszántan, hogy ismét játékos legyen. Nem voltam ambiciózus, hogy ma is a játékosom, csak a csúcsra akartam vinni. Amikor mászni szoktam, megtanultam számítani valamire - bármi más, kivéve a nagyságot. Még mindig három évvel ezelőtt élénk emlékeim vannak a szomszédos Galibier Pass-ról. Ezen a napon háromszor kellett megállítanom, a megalázó irakiás áldozata, amit csak akkor szenvedek, amikor hülyes dolgokat csinálok, mint mászni a legmagasabb hegyekkel Európában. És azon a napon én alakban voltam.

Annak érdekében, hogy rosszabbá tegyem a dolgokat, amikor 25-fogas fogót próbáltam hozzáadni a kazettámhoz, mielőtt Párizsba szálltam volna az Alpokba, azt mondták nekem, hogy már 26-fogú fogantyút szereltem fel. "Jó Isten!" Azt gondoltam. "Ha a Párizsban lévõ rövid emelkedõkkel szágulok, hogyan tudtam átjutni az Alpokban lévõ vadállatokra?" Rögtön gondolkodtam a sebességváltó választásomról, amikor az út először emelkedett fel. A Madeleine nyílt pályái a legmerészebbek. (Itt van a magassági profil). Rögtön küzdöttem.

- Ez az én 50. születésnapom! Thomas barátom azt mondta, amikor kis csoportunk hátán ültem. - Boldog születésnapot - morogtam. "Mothersucker!" Ezek lennének a nap utolsó összefüggő szavai. Hamarosan egyedül voltam, miközben küzdöttem a közel kilenc százalékkal. Thomas ragaszkodott Jerome és Stephane kerekeihoz, akik könnyedén csevegtek. Csináltam az iPodomon, hogy készen álljon arra, hogy magamban töltsön napot. "Már le is voltam, de nem ilyen, " mondta Little Feat a fülhallgatóba. "Ó, ezt meg tudod mondani" - mondtam magamnak.

Egyedül lovagtam. Több kilométer után meglátom Thomasot. Nyilvánvaló, hogy születésnapja nem olyan jól megy, mint várható. A lába olyan nehéz volt, mint az enyém. Egy darabig lovagoltak együtt. Nem beszéltünk. Egy ponton egy útjelzőt láttam: Col de la Madeleine 21 km. - Hm, gondoltam. - Csak Mont Ventoux-i mászásra van szükségem. Már a tartalékaim mélyén nem tudtam, hogy ez jó hír vagy sem. Mindegyik fáradságos pedálos ütés egy újabb hajtűkör felé indított, elkerülhetetlenül egy másik emelkedéssel, majd egy másik hajtűvel.

Eljöttem a Celliers-Dessus hegyoldal faluba. Vágyódott mosollyal Jerome várakozott a forrásvíz forrása mellett. - Ne hagyd abba, csak add ide a palackot, és magammal viszem - mondta. Néhány pillanattal később a friss hegyi hidegvíz palackján futott. - Wow - gondoltam. "Ma már megvan a saját Jens Voigt … túl rossz, hogy nem vagyok Andy Schleck!"

A Celliers-Dessus, aki a végső 10 kilométeres felszállást bejelentette, pillanatnyilag megfiatalodott. De egy második szél érzése rövid volt, hiszen hamarosan az egyik legmesszebb szakaszon találtam a mászást. Kezdetben Jerome lelassította a kísérletet, hogy velem lépjen. De ellentétben Schleck-vel Voigt slipstream-jében, Jerome lépése egyszerűen a vörös zónába tett. Szerencsére Jerome hamar megértette, hogy most a "sauve qui peut" módba költöztem, és leginkább egyedül maradhatok. Az ilyen gonoszságnak nincs szüksége társaságra. A nagy gyűrűben elrohant az úton. "Milyen furcsa hely az intervallumképzésnek" - gondoltam.

Mivel a fokozat közel 10 százalékkal lebegett, egyszerűen próbáltam a pedálok tetején maradni. Éreztem a görcsöket. De most már találkozhattam a csúcson is. Elképzeltem, hogy ugyanazokat az utakat vezetik, mint a Tour, alig egy hónappal ezelőtt. Egy ponton ugyanazt a hajtű fordulatot éreztem, ahol várták a Contador, Schleck és Voigt fotózását. Mennyire kétségbeesettebbnek tűnt a tömege és a kempingautók nélkül.

Egy kilométer, hogy elolvassa a jelet. A karom lüktetett. A lábam megrándult. A hátam felsikoltott. A csúcstalálkozót összegyűjtöttem, és a bejelentés alá vonta, hogy "Col de la Madeleine 2000". Röviden megálltam, és Jensre gondoltam, ahogy a hegyi levegő hűtött a verejtékkel átitatott mezt. Én is gondoltam a számtalan más kerékpárosra, akik nem csak felmásztak a Madeleine-hágón, hanem aztán csak más hegymászásokhoz mászni nappal és nappal. - Tisztelet - gondoltam. - Hol van az autóm?